وبلاگ (Weblog) که به آن بلاگ (Blog) نیز گفته می شود ترکیبی است از دو کلمه web به معنای شبکه جهانی و log (به معنای گزارش روزانه یا روز نوشت) و به یادداشت هایی اطلاق می گردد که توسط یک یا چند نفر به صورت روزانه یا هفتگی نوشته شده و در عرصه اینترنت قرار می گیرد. در زبان فارسی چند معنی به آن نسبت داده اند مثل تار نگار یا تار نگاشت که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. هر فردی که به اینترنت دسترسی داشته باشد و مطلبی برای نوشتن داشته باشد می تواند بطور رایگان (یا در صورت تمایل با صرف مقداری هزینه)، صاحب یک وبلاگ شود.

 قبل از معرفی برترین و بهترین لیست وبلاگ های فارسی برای شرکت های صنعتی باید به این نکته را مطرح کنیم که مدت ها پیش وبلاگ ها جایی برای نوشتن متن های شخصی ادبی بود و تمام کسانی که به نوشتن و نویسندگی علاقه داشتند در سایت های وبلاگ یک صفحه ایجاد و فعالیت خود را آغاز می‌کردند. اما امروزه وبلاگ ها محلی برای معرفی سایت و برندها تبدیل شده اند. به این صورت که افراد با تولید محتوای جذاب لینک سایت خود را در مطلب مورد نظر درج می‌کنند تا افراد از این طریق وارد سایت آن ها شوند و در نهایت بازدید سایت را افزایش می‌یابد.

لیست برترین وبلاگ های فارسی

شما عزیزان برای استفاده درست و بهینه از هر کدام از وبلاگ هایی که در زیر معرفی کرده ایم، کافی است از بخش عضویت یک پروفایل به نام خود یا کسب و کارتان ایجاد کنید و پس از برگزیدن قالب متناسب با مطالب خود، محتوای سایتتان را درج کنید. یکی از کارهایی که می تواند موجب موفقیت شما در وبلاگتان شود ایجاد یک ظاهر زیبا همراه با محتوای تاثیرگذار خواهد بود، چرا که ابتدا می بایست بتوانید افاد را از نظر بصری به وبلاگ خود جذب کنید تا محتوای شما را دنبال کنند. در غیر این صورت مطلب شما را برای خواندن انتخاب نمی کنند و بازدیدی نخواهید داشت.

https://medad.io/@sazealborzcompany/

https://virgool.io/@sazealborzcompany

https://idat.ir/@soheilgascompany

http://sazealborz.blog.ir/

http://sazealborz.blogfa.com/

http://sazealborz.parsiblog.com/

https://sazealborz.persianblog.ir/

https://sazealborz.blogsky.com/

http://sazealborz.tibablog.ir/

http://sazealborzcompany.tebyan.net/

http://sazealborz.loxblog.com/

http://sazealborz.asblog.ir/

http://sazealborz.rozblog.com/

http://sazealborz.limoblog.ir/

امیدوارم این لیست برای شما مفید باشد. برای استفاده بهتر از آنها باید روی هر لینک کلیک کنید و وارد آنها شده برای خودتان پروفایل درست کنید. و شروع به نوشتن مقاله کنید.