درباره اجاره خودرو

امروز می خواهیم در خصوص اجاره خودرو و فواید آن در شهرهای بزرگ صحبت کنیم. شما درباره ی اجاره خودرو چه میدانید؟ با ما همراه باشید تا کلیات این صنعت را بررسی کنیم.

شرکت های اجاره خودرو با حضور گسترده و فعال در زمینه اجاره خودرو به صورت پیوسته اجاره دهنده و اجاره گیرنده خودرو های موجود در بازار می باشد بنابراین اگر تمایل به اجاره کردن خودرو از شرکت یا اجاره دادن خودروهای خود به شرکت دارید می توانید بر روی یکی از لینک های مطالب زیر کلیک کنید. شرکتهای رنت خودرو خودروهای خود را به دو صورت با راننده و بدون راننده به مشتریان کرایه میدهد.

ضمانت هایی برای کرایه کردن اتومبیل

موسسات اجاره ماشین از لحاظ شرایط و اخذ ضمانت برای اجاره خودروها روشهای مختلفی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است که برخی از آنها به صورت ترکیبی می باشد:
۱- کارت شناسایی معتبر
۲- یک فقره چک یا سفته به قیمت خودرو
۳- ودیعه نقدی که مبلغ آن با توجه به زمان اجاره و نوع خودرو متغیر میباشد
۴- گواهی اشتغال به کار و چک کارمندی برای کارمندان
۵- ویزا یا پاسپورت برای مسافرین خارجی
۶- تحویل کارت و پارک خودروی شخصی مشتری در شرکت در طول مدت اجاره
۷- سایر موارد که توسط مشاورین شرکت اعتبارسنجی می شود.
شرکت ها،سازمان ها،موسسات و ادارات دولتی و غیر دولتی و همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر که مایل به کرایه خودرو به صورت بلندمدت یا یک یا چند ماه هستند، می‌توانند از قیمت و ضمانت های مناسبتری برخوردار شوند

تاریخچه اجاره خودرو

اولین بار کرایه خودرو در کشور امریکا انجام شد. در سال ۱۹۱۶ جوساندرس خودروی فورد خود را به تاجری اجاره داد و ده سنت بابت اجاره دریافت کرد. به سرعت از این ایده، کسب و کاری به راه انداخت و اجاره خودرو را به صورت حرفه برای خود درآورد. وی ۲۱ شعبه در آمریکا تحت عنوان شرکت کرایه ماشین به راه انداخت. و با کرایه خودروهای لوکس زمان خود صنعت نوین کرایه خودرو را به دنیا معرفی کرد. با پایان جنگ جهانی دوم تقاضا برای اتومبیل و خودروهای آن روز، افزایش می یافت. و صنعت کرایه خودرو رونق فراوان گرفت. امروزه این صنعت رشد و پیشرفت چشمگیری کرده و تحت عناوین «کرایه خودرو»، «اجاره خودرو» «کرایه ماشین» «اجاره ماشین» «کرایه اتومبیل» «اجاره اتومبیل» «رنت ماشین» «رنت اتومبیل» (Rental car) )(Rent of car) شناخته می شود. جالب اینجاست که اکنون در بسیاری از شرکتها میتوان خودرو را از یک شهر کرایه کرد و در شهر دیگر آن را پس از انقضای مدت اجاره، تحویل مالک داد. مشتریان به دلایل مختلف خودرو کرایه می کنند.

معرفی صنعت اجاره ماشین:

مردم اغلب اینگونه تصور می کنند که برای استفاده از خودرو حتماً باید آن را خریداری کنند اما امروزه با وجود صنعت اجاره ماشین یا rent car چه به صورت دربستی و چه اجاره خودرو بدون راننده و نیز کرایه خودرو با راننده دیگر الزاما نیازی به خرید آن خودرو وجود ندارد معمولاً کسانی که با سرمایه خود به خوبی کار می کنند و برای آنها بازدهی بهینه ای دارد از اجاره خودرو استفاده کرده و سرمایه خود را صرف کسب و کار و تجارت خود می‌کنند به این شکل آنها هم خودروی مورد نظرشان را تهیه می کنند و هم اینکه سرمایه خود را بابت این استفاده از گردش مالی شان خارج نکرده و با آن سرمایه سود بیشتری میبرند از سوی دیگر این امتیاز برای اجاره کنندگان خودرو وجود دارد که از بابت هزینه های جاری خودرو مثل خرابی قطعه ها و نیز هزینه بیمه و سایر افت سالانه قیمت ماشین معاف می باشند برای مشتریان و کرایه کنندگان ماشین طبیعی است که سلامت خودرو از هر حیث من جمله موتور بدنه و تمیز بودن خودرو مهم میباشد این امر موجب می‌شود تا اجاره دهندگان خودرو نهایت دقت و تلاش خود را انجام دهند تا خودرویی با وضعیت مناسی موتوری و بدنه و غیره تهیه و به مشتریان خود تحویل دهند در این بین شاید کارکرد خودروی مورد اجاره مهمترین فاکتور برای ارزیابی سلامت خودرو می باشد بدین نحو که اگر خودروی کارکرده بالایی داشته باشد معمولاً هم از جهت فرسودگی و هم از جهت بدنه و نیز از جهت موتوری خودروی ضعیف محسوب می شود.

کرایه خودرو و اجاره ماشین تشریفات : شما می توانید مسافر و مهمان خارج از کشورتان را با تشریفات کرایه خودرو استقبال و یا بدرقه کنید. با خودروهای شرکت می توانید به قرار کاری مهم خود بروید. از تشریفات و اجاره خودروی شرکت های اجاره خودرو می­توانید با راننده و بی راننه بهره ببرید. کرایه ماشین خاص یا اجاره خودرو در زمانی مشخص را چند روز زودتر اعلام کنید تا زمان مقرر خودروی مناسب را فراهم کنیم. شرکت کرایه خودرو مفتخر است در طی سالیان متمادی با کرایه دادن خودروهای لاکچری و لوکس، به شرکتهای دولتی و خصوصی و مؤسسات عمومی و هتل­ها و فرودگاه بین المللی امام خمینی ارائه خدمات کند.

خدمات شرکت کرایه خودرو الماس: ترانسفر فرودگاه (جابجایی مسافرین هواپیمایی) / کرایه خودرو بدون اخذ سند و با شرایط آسان , انعقاد قرارداد کرایه خودرو و تحویل خودرو در محل مورد نظر مشتری , خودروهای شرکت تماماً بیمه بدنه و ثالث هستند. , سرویس خودروها در هر زمان حتی زمان اجاره خودرو امکان تعویض و جابجایی خودروی مورد استفاده مشتری در تمام مدت اجاره بدون واسطه بودن خودروها به این معنی که شرکت مالک خودروهاست و بی واسطه خودرو را به مشتری کرایه می دهد.

از زمانی که اجاره خودرو در تهران و کرج و سایر شهرهای بزرگ رواج یافت . رفته رفته فرهنگ استفاده از خودروهای با کیفیت بالا و لوکس به سطوح متوسط جامعه نیز سرایت کرد که این به نوبه ی خود موجب الزام شرکت های خودروساز داخلی برای ارتقائ کیفیت می شود . شاید از نگاه برخی کرایه ماشین جز مشاغل صرفا تجملاتی و غیر ضروری به شمار می آید . اما با اندک تاملی چنین به نظر می رسد که آثار این شغل تاثیر بسزایی در توسعه رفاه عمومی دارد . اجاره دادن خودرو های لوکس به قشری که سرمایه خود را صرف خرید خودرو نمی کنند یا توان خرید ماشین لوکس را ندارند نیاز آن ها به خودرو را در زمان مورد نظرشان برطرف می سازد و از طرفی فرهنگ داشتن بی جهت خودرو و هزینه های حفظ و نگهداری آن را کاهش می دهند . خصوصا افرادی که در شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و برای مسافرت رفتن خود ماشین اجاره میکنند . اجاره خودرو از نظر اقتصادی برای خانواده بسیار بصرفه می باشد . در عین حال از بهترین خودرو ها استفاده می کنند.

تشریفات اجاره خودروی لاکچری با شرکتها برای اجاره ماشین عروس و کرایه خودروهای لوکس آمادگی دارد قراردادهای اجاره خودرو شرکت روزانه، هفتگی و حتی ماهیانه و سالانه می باشد که زمانهای طولانی مشمول تخفیفات می گردند.

امروزه شرکت های دولتی , خصوصی , عمومی , موسسات و بانک ها اغلب ادارات رو به کرایه کردن ماشین از شرکت های اجاره خودرو آورده اند . دلیل آن این است که نگهداری خودرو و مخارج آن و نیز غیر تخصصی بودن این امر ایجاد زحمات فراوانی برای آن ها می کند و وقت و هزینه آن ها را صرف وسایل حمل و نقل می کند . تخصصی شدن هر چه بیشتر مشاغل و ایجاد حرف جدید التاسیس ار اقتضاعات دنیای مدرن امروز می باشد . بی شک یک موسسه اجاره خودرو بهتر می داند که چه خودرویی فارغ از اینکه چه برند یا شرکتی آن را تولید کرده است مناسب استفاده یا کرایه می باشد و کیفیت لازم را دارد . هر چند بسیاری از مشتریان متقاضی اجاره خودرو های برند و لوکس هستند اما اغلب مشتریان به دنبال کرایه ماشینی با کیفیت و با قیمتی مناسب هستند . به عنوان مثال برندهای لوکس پورشه , بنز و بی ام و در زمره ی خودروهای لوکس و اغلب جهت تشریفات اجاره می شود ولی برندهای کیا , هیوندا , تویتا , مزدا و نیز اتومبیل های ایرانی به جهت لحاظ کردن کیفیت و قیمت مناسب کرایه می شود .

اجاره ماشین و امتیازات ویژه آن

اغلب اجاره ماشن به علت هزینه بالایی که دارد در نگاه اول متناسب نیست و هزینه ی زیادی در بر دارد . ولی از دیدگاهی دیگر و با توجه به شرایط موجود می تواند فوق العاده به صرفه نیز باشد. مثلا برای یک شب مراسم عروسی ماشین دلخواه را انتخاب میکنیم ( هر ماشینی که دلم بخواهد مثل : بنز , بی ام و , پورشه و ..) که با هزینه ی اندکی نسبت به خرید این نوع خودروهای لوکس در شبی که نیاز به داشتن همچون ماشین هایی است اتومبیل را تهیه می کنیم و خاطره ای خوش را در شب مهم زندگی تجربه میکنیم و در واقع شاید مهمترین کاربرد آن ماشین لوکس حتی اگر آن را خریده بودیم این بود که در زمانی که بیش از هر زمان دیگر لازم است از آن استفاده کنیم و در واقع بدین ترتیب و با این دیدگاه با هزینه ای بسیار اندک دارای اتومبیلی لوکس شده ایم . در واقع بدین ترتیب در مییابیم هر چیزی که در ابتدا نسبت به آن بدون حساب و کتاب منطقی نگاه منفی وجود دارد در آینده نزدیک و با توجه به ورودی اثرات ان رویکرد و ذهنیت مردم تغییر یافته در صدد تغیرات بر می آیند که اجاره خودرو از جمله این مسائل است زیرا کرایه خودرو در قبل از بررسی دقیق ترسناک و بعد از انجام کار سهل می گردد .

خودروهای شرکت کرایه خودرو ماهان رنت : ضمانتهای شرکت: ضمانت اجاره خودرو یک فقره چک و پول نقد (ودیعه) یا سند ملکی یا تحویل یک خودروی ایرانی میباشدکه حسب مورد به انتخاب مشتری بررسی می شود. اگر خودرو با راننده کرایه شود نیازی به هیچ ضمانتی نیست و مسئولیت خودرو با راننده می باشد.

اجاره ماشین ایرانی

برای اجاره خودرو برخی به دنبال ماشین های ایرانی می گردند و افرادی نیز به دنبال اتومبیل های لوکس خارجی هستند . هر کدام از این ها مزیت و اشکالات خود را دارد . اجاره اتومبیل ایرانی قیمت پایین تری دارد و مسلما برای رانندگی نیز راحت تر هستد و میزان تعهد و ریسک پذیری جهت استفاده از آن ها کمتر است نسبت به اجاره ماشین خارجی . ولی از طرفی هم اگر قرار به اجاره باشد خب مطمئنا هزینه به دنبال دارد پس چرا این هزینه را نسبت به ماشینی که می توان آن را با قیمت پایین تر نسبت به ماشین خارجی خرید انجام داد . و در آن طرف کرایه خودرو خارجی در تهران بسیار قابل تر و جذب کننده تر است تا ماشین ایرانی و حداقل تجربه را به کرایه کننده ماشین در جهت استفاده می دهد که برای یک بار نیز شده پشت ماشین لوکس آمریکایی یا … بنشینند . در کل کرایه هرکدام از این ها مزیت و تعهد خود را دارد و انتخاب به خواست مشتری می باشد که صد البته به نسبت نیاز مشتری انتخاب خود را انجام می دهد .

اجاره خودرو بدون راننده

اجاره خودرو جدا از اینکه ماشین ایرانی باشد یا اتومبیل لوکس خارجی و یا هر تفاوت دیگر از این دیدگاه هم اهمیت دارد که کرایه ماشین بدون راننده باشد یا اجاره خودرو با راننده . برخی بنا به هر شرایط که هست دوست دارند ماشین را بدونه راننده اجاره کنند زیرا اینکه یا با خانواده خواهند بود و دوست ندارند خلوت خانوادگیشان از بین برود و راحت در کنار هم سفر خود را انجام دهند یا اینکه شاید به دلیل عدم اعتماد به رانندگی کسان دیگر خودشان فقط پشت فرمان مینشینند و یا هر دلیل دیگر که می تواند شخصی باشد . و افرادی نیز هستند که اتومبیل را با راننده اجاره می کنند زیرا دوست دارند خود را درگیر رانندگی نکند و با استراحت مطلق به محلی که تقاضا دارند برسند و در واقع این که اجاره ماشین بدون راننده باشد یا کرایه ماشین با راننده باشد فقط و فقط به خواست اجاره کننده ماشین می باشد .

اجاره خودرو در تهران

کرایه خودرو الماس  : اجاره خودرو در تهران از جمله خدمات موسسات اجاره خودرو محسوب می شود و در واقه ما اجاره ماشین را به صورت منطقه ای انجام می دهیم . با توجه به اینکه تهران از جمله بزرگترین شهرهای دنیاست باید در جهت پوشش دهی آن به صورت منطقه ای کار کرد . اجاره خودرو تهران یا اجاره خودرو کرج و از این قبیل . البته اجاره خودرو برخی به جهت گردشگری می باشد مثل اجاره خودرو در کیش و یا کرایه ماشین در برخی مناطق شمال سهر یا شهر های زیارتی مثل مشهد و حتی اجاره ماشین در اصفهان به علت توریستی بودن این شهر ها کاربرد دارد . البته نکته حائز اهمیت در اجاره ماشین در تهران این است که امکان تردد در هر جایی را فراهم کنند و در واقع ماهان رنت این امکان را باید برای مشتریان خود فراهم سازد که صد البته این وظیفه را به نحو احسن انجام خواهد داد.

کسانی که خودرو اجاره می‌کند همواره به دنبال کیفیت بالاتر و خودروهایی با رفاه بیشتر از خودروهای متوسط جامعه هستند به همین جهت رسالت اجاره دهندگان خودرو در این زمینه سنگین و حساس می باشد تصور کنید شخصی که خودروی را برای سفر اجاره می کند یا کسی که برای یک قرار کاری مهم خودرو کرایه می کنند یا کسی که برای مراسم عروسی یا مهمان ویژه اش خودرو کرایه می کنند وحتی کسی که خودرو را جهت استفاده شخصی برای کارهای روزانه اش استفاده می کند در طول زمان اجاره گرفتار خرابی خودرو شود چه اتفاقی می افتد? واضح است که اساس آن تمام برنامه‌های ولی به هم ریخته و از شرایط ثبات و نرمال خارج می شود این نشان می دهد سلامت خودرو از لحاظ فنی و بدنه و از همه مهمتر مدل خودرو و میزان کارکرد آن نقش تعیین کننده و اساسی را در ارائه کیفیت خدمات دارد داشتن تیم متخصص در شرکت در امور مربوط به خودرو شامل مکانیک باطری ساز جلوبندی ساز صافکار و نقاش و سایر تخصص ها موجب افزایش سطح کیفیت خدمات در کرایه خودرو به مشتریان ایجاد می کند.

اجاره خودرو یا اجاره ماشین یا کرایه اتومبیل

اگر جزء افراد ماشین دوست و به اصطلاح عامیانه ماشین باز هستید، حتما برای شما لذت بخش خواهد بود که در خودروی لوکسی که آن را دوست دارید بنشینید و از رانندگی لذت ببرید. در دنیای امروز برای اینکه به این رویای خود رنگ حقیقت بدهید نیازی نیست که حتما هزینه گزافی پرداخت کرده و خودرو مورد علاقه خود را بخرید. شما می توانید خودرو مورد علاقه تان را از شرکت هایی که در کار اجاره دادن خودرو هستند برای هر مدتی که می خواهید اجاره کنید. اما تاریخچه اجاره خودرو , اجاره دادن خودرو برای اولین بار در کشور امریکا انجام شد. در سال ۱۹۱۶ جوساندرس خودروی فورد خود را به تاجری اجاره داد و ده سنت بابت اجاره دریافت کرد. این ایده، باعث به وجود آمدن کسب و کاری به نام اجاره خودرو آن هم به صورت حرفه ای شد. جوساندرس ۲۱ شعبه در آمریکا تحت عنوان شرکت اجاره ماشین راه اندازی کرد و با اجاره خودروهای لوکس آن زمان خود اجاره خودرو را به دنیا معرفی نمود. پس از پایان جنگ جهانی دوم تقاضا برای اجاره اتومبیل و خودروها افزایش یافت و صنعت اجاره خودرو رونق گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید